به بهانه نشست همدلی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها

به بهانه نشست همدلی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها درک نیازها و توجه به چالش‌های یکدیگر// در دنیای پیچیده و پرشتاب امروز، ارتباطات مؤثر بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر شناخته می‌شود.

به بهانه نشست همدلی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها

این دو نهاد با انتقال اطلاعات صحیح و به روز همراه با ارایه ای جذاب و مخاطب پسند می توانند نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار عمومی و ایجاد اعتماد نسبی در جامعه را داشته باشند.

اما دستیابی به این نتیجه مهم، نیازمند همدلی و همکاری بیشتری می باشد.
همدلی به معنای درک و توجه به نیازها و چالش‌های یکدیگر است.

رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها باید به این درک برسند که هر کدام در یک اکوسیستم ارتباطی خاص عمل می‌کنند.

رسانه‌ها به دنبال تولید محتوای جذاب با استفاده ازاطلاعات دقیق و معتبر برای مخاطبان خود و کسب درآمد از بازخوردهای انتشار این محتواها(دریافت آگهی) هستند و

روابط عمومی‌ها نیز به دنبال انتقال پیام‌های سازمانی خود به بهترین شکل ممکن به مخاطبین خاص و عام خود می باشند.

اگر دوطرف به درک متقابل از این نیازهای دوطرفه برسند طبیعتاً همدلی بین اآنها شکل گرفته و تداوم می یابد.

این همدلی باعث کاهش سوءتفاهم‌ها و افزایش شفافیت در ارتباطات و نهایتاً سود هر دو طرف از این همکاری می شود.

همکاری بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها می‌تواند به ایجاد ارزش افزوده برای هر دو طرف منجر شود.

روابط عمومی ها باید به دنبال برقراری یک ارتباط مستمر و استوار بر درک نیازهای متقابل با رسانه هاباشند.

ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز به آنها و استفاده صحیح از تخصص حرفه ای رسانه ها در تنظیم مجدد این اطلاعات منجر به تولید محتوایی معتبر و جذاب برای مخاطبان سازمان می شود.

این همکاری صادقانه به نقش روابط عمومی به عنوان یک پل ارتباطی مطمئن بین سازمان‌و جامعه هویت بیشتری می بخشد.

علی رغم وجود چالش‌هایی مانند عدم شفافیت و تغییرات سریع در مدیریت روابط عمومی ها و رسانه‌ها همیشه فرصت‌هایی نیز برای همکاری وجود دارد.

ورود رسانه‌های مجازی به عنوان یک بستر جدید که امکان برقراری ارتباطات دوطرفه را فراهم نموده اند از جمله این فرصت ها می باشند.

این فضا می‌تواند به رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها کمک کند تا نظرات و بازخوردهای یکدیگر را دریافت کنند

و در نتیجه، ارتباطات خود را بهبود بخشند.
ایجاد فرصت‌هایی برای برگزاری نشست‌های مشترک بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به منظور تبادل نظر و تجربیات،

برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک برای خبرنگاران رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها به منظور بهبود مهارت‌های ارتباطی

فی مابین و درک متقابل از اهداف یکدیگرنیز فرصت های همدلی و همکاری بیشتر را فراهم می اورند.

همچنین ایجاد و راه‌اندازی کانال‌های ارتباطی مستقیم بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌هاو تغییرنگاه روابط عمومی ها

به رسانه ها از بنگاه های خبر نویسی رایگان به همکاران توسعه برند و ارزش دهی به سازمان

با صرف بودجه معقول از جمله راهکارهای پیشنهادی در جهت بهبود همدلی و همکاری بیشتر این دویال اطلاع رسانی عمومی می باشند.

خلاصه کلام اینکه؛ همدلی و همکاری بین رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها نه تنها به بهبود کیفیت ارتباطات کمک می‌کند،

بلکه می‌تواند به افزایش اعتبار و اعتماد عمومی نیز منجر شود.

امید است با توجه به چالش‌ها و فرصت‌های موجود، این دو نهاد به یکدیگر نزدیک‌تر شوند

و با همکاری مؤثرو درک شرایط متقابل  به ارتقاء سطح اطلاعات و آگاهی عمومی کمک کنند.

در نهایت، این همکاری و همدلی می‌تواند به نفع جامعه، سازمان‌ و رسانه باشد و به ایجاد یک فضای ارتباطی سالم و پایدار منجر شود.

زهره والی پور

لینک کوتاه مطلب:https://parsianemrooz.ir/?p=3357&preview=true

 

آخرین اخبار

دسته بندی خبر ها
بارگذاری مقاله بعدی...
جستجو
در حال بارگذاری

ورود در 3 ثانیه...

ثبت‌نام در 3 ثانیه...